کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  پنج‌‌شنبه، ۶ اردیبهشت‌‌ماه ۱۴۰۳ | Thursday, April 25, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان شرایط و مدارک آزمون آرشیو درباره ما تماس با ما
 

آیا پیشگیری از حوادث رانندگی ممکن است؟

  تصادف خودرو، تصادف جاده ای یا تصادف ناشی از خرابی خودرو به شرایطی گفته می شود که در آن یک وسیله نقلیه با وسیله نقلیه دیگر یا شی دیگری در جاده برخورد کرده و در نتیجه منجر به فوت و جراحت فرد یا خسارت مادی می‌شود . گاهی اوقات جاده و همچنین شرایط بد آب و هوایی و محیطی نیز منجر به تصادف می شود .  

 پنج‌‌شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵:۱۰|

تصادف خودرو، تصادف جاده ای یا تصادف ناشی از خرابی خودرو به شرایطی گفته می شود که در آن یک وسیله نقلیه با وسیله نقلیه دیگر یا شی دیگری در جاده برخورد کرده و در نتیجه منجر به فوت و جراحت فرد یا خسارت مادی می‌شود . گاهی اوقات جاده و همچنین شرایط بد آب و هوایی و محیطی نیز منجر به تصادف می شود .

تخمین زده می شود هرساله حدود 2 میلیون نفر در جهان جان خود را در تصادف از دست می دهند اگر چه در سال‌های اخیر بطور مبتکرانه برای مبارزه و اجتناب از تصادف اقداماتی انجام شده است ، اما هنوز شاهد تصادفات مکرر و دلخراش در جاده ها هستیم، بیشتر تصادفات به دلیل عدم دقت در رانندگی اتفاق می‌افتد، گاهی اوقات تصادفات به دلیل آشفتگی ، بی نظمی و عدم شکیبایی رانندگان اتفاق می افتد که البته این اتفاقات انسان ساخته را حتما راه گریزی هست تا انسان ها دچار حوادث رانندگی نشوند و یا این حوادث را به حداقل ممکن رسانده و جلوی تلفات انسانی و کشته شدن را بگیرند و خسارت انسانی حوادث را کاهش دهند .

در مرحله اول و مهمترین نکته برای جلوگیری از وقوع تصافات، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و  پرهیز از ارتکاب تخلفات رانندگی است ، چرا که مقدمه هر تصادفی، یقینا ارتکاب تخلف است و تخلف رانندگی زمانی رخ می‌دهد که قوانین و مقررات رانندگی نادیده گرفته شود ، از مصادیق رعایت قوانین و مقررات رانندگی بستن کمربند ایمنی هنگام رانندگی است ، اگر چه بستن کمربند ایمنی در ابتدا برای بعضی از افراد آزار دهنده است اما نقش بسیار مهم و حیاتی در کاهش تصادفات جاده‌ای، بویژه کاهش تلفات انسانی ایفا می کند . بستن کمربند نه تنها برای رانندگان، بلکه سرنشینان و مسافران اعم از بزرگسال و کودکان بویژه در راه های برون شهری باید جدی گرفته شود تا در تصادفات احتمالی از خطرات جانی در امان باشند، الزامی بودن بستن کمربند ایمنی از نگاه قانونی با همین هدف وضع و اجراء می شود .

 یکی دیگر از بهترین روش های موثر در کاهش تصادفات ، رانندگی تدافعی است، شما ممکن است که راننده محتاطی باشید، این بدان معنا نیست که شما قادر به کنترل بی مبالاتی رانندگان دیگر باشید . شما به عنوان یک راننده تدافعی،       می‌توانید سوانح جاده ای متحمل را پیش بینی کنید و بهترین روش و عکس العمل را برای جلوگیری از وقوع تصادفات، بکار ببندید.

یک راننده محتاط و با رانندگی تدافعی، سبقت غیرمجاز را در رانندگی بکار نمی‌گیرد . یک راننده با احتیاط سرعت غیر مطمئن در رانندگی ندارد و به حقوق اجتماعی دیگران احترام می گذارد .

یکی از دلایل وقوع تصادفات، بی دقتی و حواس پرتی رانندگان حین رانندگی است ، این حواس پرتی و بی دقتی را زمانی می‌توانید به تمرکز تبدیل کنید و با تمرکز ، عکس العمل و واکنش مناسب در وقوع حوادث داشته باشید، که از مواد الکلی و داروهای روان گردان استفاده نکنید ، با تلفن همراه صحبت نکنید، در حین رانندگی از استعمال دخانیات و از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید و از همه مهمتر در حال خستگی و خواب آلودگی هرگز رانندگی نکنید تا بخش زیادی از تصادفات رانندگی را پیشگیری نمایید .

از دیگر موارد مؤثر در اجتناب از تصادفات جاده ای عبارتند از :

-        بررسی شرایط خودرو در فواصل زمانی مناسب مانند نظارت بر لاستیک ها، ترمزها،چراغ ها و ...

-        آگاهی کامل از محدودیت های بکارگیری خودرو

-        آگاهی و دقت در رانندگی در شرایط آب و هوایی نامناسب مانند برف و بوران، لغزندگی جاده ها و ...

-        پرهیز از رانندگی در شرایط نامناسب جسمی و خستگی

-        حدالامکان ، اجتناب از رانندگی در شب

-        عدم مداومت و رانندگی های طولانی مدت



آیا پیشگیری از حوادث رانندگی ممكن است؟
آیا پیشگیری از حوادث رانندگی ممكن است؟
آیا پیشگیری از حوادث رانندگی ممكن است؟
آیا پیشگیری از حوادث رانندگی ممكن است؟
 

آیا پیشگیری از حوادث رانندگی ممكن است؟

یادداشت | اجتماعی

کد محتوا: ۴۷

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵:۱۰

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲:۵۱

کلید واژه‌‌ها: تصادف، پیشگیری، راهنمایی و رانندگی، حواس پرتی راننده

نوع: یادداشت

موضوع: اجتماعی

فرستنده: مدیر سایت

منبع: آموزشگاه

پیوند:

بازدید: ۳۸۳۳

زبان: پارسی

(۱ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...


 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

آموزشگاه رانندگی فردوسی


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، خیابان انقلاب، روبروی خیابان بهار، طبقه ۴، واحد ۱۶

تلفن: ۷۷۶۲۶۳۱۲ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@ferdowsidrive.com

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی فردوسی محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی